Ndërsa kriptomonedhat vazhdojnë të jenë një fenomen global, industritë në mbarë botën po kërkojnë më shumë mënyra për të përfshirë këtë teknologji vërtet revolucionare në produktet dhe shërbimet e tyre kryesore. Lojërat në internet, në veçanti, janë bërë një terren pjellor për inovacione emocionuese në këtë hapësirë. Zhvilluesit po shpikin metoda të reja për të shfrytëzuar kriptomonedhat për të blerë dhe tregtuar produkte. Konvergjenca e virtuales me realen – metaversi ynë – nuk ka qenë kurrë më pranë.
Video lojërat kanë evoluar në mënyrë të konsiderueshme në dekadat e fundit. Në fakt, tregu global i lojërave, i cili vlerësohej në 173.7 miliardë dollarë në vitin 2020, parashikohet të arrijë në 314.40 miliardë dollarë deri në vitin 2026, me një rritje prej 9.64% midis 2021 dhe 2026. Disa nga kompanitë më të mëdha të lojërave video përfshijnë Sony, Tencent , Nintendo dhe Microsoft, secili ka të ardhura nga lojërat mbi 10 miliardë dollarë. Sony kryeson listën, me të ardhura prej rreth 25 miliardë dollarësh. Electronic Arts (EA Games), Sega Games, Konami Holdings Corporations dhe Gameloft, janë disa nga studiot më të spikatura të lojërave në botë.
Ndërsa viti 2020 dëshmoi mbylljen e disa ekonomive si pasojë e drejtpërdrejtë e pandemisë Covid-19, industria e lojërave video ishte një nga sektorët e paktë që përjetoi një bum të papritur. Me disa kombe që imponuan bllokime mbarëkombëtare, njerëzit natyrshëm u drejtuan për të kërkuar argëtim brenda shtëpive të tyre gjatë raundeve të njëpasnjëshme të kufizimeve.
Disa prodhues të mëdhenj të lojërave pretenduan një rritje masive të të ardhurave nga shitjet, si dhe një bazë aktive përdoruesish në 2020, duke përfshirë Activision Blizzard, Epic Games dhe Electronic Arts. Rritja e përdoruesve aktivë u pasqyrua edhe në rritjen e blerjeve të lojrave.
Lindja e kriptolojrave
Zhvillimi i videolojërave e sidomos kalimi i tyre nga kompjuterat tek celularët, ka sjellë një rritje të dukshme në interesin e kësaj industrie për kriptomonedhat. Padyshim, lojërat kripto tani po prishin tregun e lojërave tradicionale duke i lejuar lojtarët të fitojnë ndërsa luajnë, duke shpërblyer kështu kohën dhe mundin e tyre.
Në një raport të publikuar nga Ëorldëide Asset Exchange, thuhej se mbi 75% e lojtarëve në internet donin të shkëmbenin asetet e tyre virtuale për një monedhë që do të përdorej në platforma të shumta. Kripto lojërat janë rritur në popullaritet kryesisht për shkak të aftësisë së tyre për të lejuar lojtarët të mbledhin dhe tregtojnë asete virtuale që mund të shkëmbehen dhe tregtohen kudo në botë. Është dëshmuar gjithashtu të jetë një mënyrë e sigurt dhe e thjeshtë për industrinë e lojrave për të fituar para.
Si funksionojnë kripto lojërat?
Është një fakt i njohur që dikush mund të blejë dhe shesë lehtësisht kriptomonedha përmes paketave dixhitale duke përdorur shkëmbime kriptomonedhash. Por pyetja është si funksionon kjo në botën e lojërave në internet? Ja se si.
Marketingu dhe reklamimi brenda aplikacionit janë format tipike të fitimit të parave në lojërat tradicionale në internet. Për më tepër, lojtarët sot janë mjaft të njohur me monedhat në lojë, siç janë monedhat që keni kur jeni duke luajtur Monopoly ose lojëra celulare si CandyCrush. Por për kaq shumë kohë, këto monedha nuk kanë pasur asnjë vlerë përtej fushëveprimit të lojës. Kjo ishte e tmerrshme.
Kjo situatë ndryshoi me lojërat kripto, pasi ata u mundësojnë përdoruesve të tyre që fitimet në lojë te kenë vlerë. Vlerat e fituara si produktet në lojë, shpesh ruhen në një kuletë dixhitale që vendoset në lojë. Kjo arkë e i njohur si blockchain, lejon që produktet e lojës të fituara të tregtohen në kriptovaluta, të cilat më pas mund të transferohen për para reale.
LEXONI: Sondazhi: Sa i njohin kosovarët konceptet thelbësore financiare?
Blerjet përmes aplikacionit i lejojnë lojtarët të blejnë artikuj si monedha, veshje, aksesorë etj., direkt nga loja. Aplikacioni në lojërat kripto, lejon blerjet brenda tij dhe lojtarët mund të blejnë artikuj duke përdorur kriptomonedhë ose duke blerë vetë kriptomonedha. Në të kundërt, në lojërat tradicionale, asetet zakonisht bliheshin nga një dyqan qendror në pronësi të zhvilluesve, gjë që i bën zhvilluesit të pasur por jo lojtarët që i luajnë ato.
Për më tepër, në lojërat tradicionale, cikli jetësor i lojës nuk mund të kontrollohet nga lojtarët. Kur serveri është i fikur, vetitë virtuale të papërdorura do të hiqen nga operatori dhe luajtësi nuk do të ketë akses mbi të. E gjithë pronësia e çdo malli në lojë i përket vetëm operatorit të lojës, jo lojtarit.
Megjithëse pronësia dixhitale ekziston në lojërat e ditëve moderne, ato nuk sillnin vlerë ose aksione siç e lejojnë lojërat kripto. Ndërsa mund të ishit në gjendje të zotëronit asete në lojë, nuk mund t’i shisnit ato te lojtarët e tjerë. Kur krahasohet me këtë, i gjithë koncepti është shumë i ndryshëm në lojërat kripto, nga pronësia e aseteve virtuale deri te funksionimi i tyre i decentralizuar dhe fakti që asetet e lojtarëve shpërndahen globalisht dhe nuk kufizohen vetëm për qëllime lojrash.
Fitoni para me lojëra kripto
Në thelb, lojërat kripto janë lojëra video që funksionojnë në një rrjet kriptomonedhe dhe përfshijnë një arkitekturë të plotë ose të pjesshme, duke u siguruar lojtarëve pronësi të verifikueshme mbi produktet virtuale të përfshira në lojë. Si rezultat, lojtarët mund të tregtojnë produktet virtuale për kriptovaluta, të cilat mund të kthehen edhe në para reale.
Gjatë gjithë kësaj kohe, ishin vetëm zhvilluesit e lojrave ose studiot e lojërave që siguronin fitime nga monedhat virtuale që u shiteshin lojtarëve ose përdoruesve, sepse këto asete kishin vetëm vlerë të kotë për ta. Kjo do të thoshte se pothuajse gjithçka që mund të blini në një lojë kishte vetëm një vlerë të kufizuar, pavarësisht se përdoruesit shpenzonin para të vërteta për t’i blerë ato.
Por me shfaqjen e kripto lojërave, status quo-ja po përparon. Ndërsa lojërat e rregullta kanë qenë në thelb për argëtim, lojërat kripto sjellin argëtim me avantazhin e shtuar të fitimit të parave të vërteta gjatë lojës. Sa herë që një lojtar blen një aktiv, ata indirekt rrisin vlerën e ekonomisë së lojës. Axie Infinity, CropBytes dhe Gods Unchained janë disa nga lojërat më të njohura të kriptove që lejojnë lojtarët të fitojnë para duke përdorur produkte virtuale për të arritur objektivat në lojë.
Një shembull tipik është CropBytes, një lojë globale kriptosh. Me këtë lojë simulimi të fermave, lojtarët mund të rrisin portofolet e tyre të aseteve duke përdorur kripto në fermat e tyre. E preferuara e më shumë se 80,000 përdoruesve të CropBytes, kjo lojë kriptosh u jep përdoruesve mundësinë për të shfrytëzuar fuqinë e kriptos për të fituar para përmes lojës.
Lojërat NFT
Një NFT, ose token jo i këmbyeshëm, në anglisht non-fungible token është një shenjë që tregon se ju zotëroni një artikull dixhital unik, që nuk ishte i këmbyeshëm dhe që fitohej në videolojrat klasike. Por me rritjen e popullaritetit të kripto lojërave, po ashtu edhe sektori i lojërave NFT ka ndryshuar. Në tremujorin e parë të vitit 2021, kripto lojërat sollën përmirësim në formën e lojërave NFT, të cilat kaluan nga lojërat Play te Earn në lojëra bazuar në parimin Pay to Earn. Trendet kanë nxitur gjithmonë industrinë e lojrave dhe tendenca e fundit në NFT nuk bëjnë përjashtim. Nuk është sekret që tregu NFT është rritur në një treg miliardë dollarësh, dhe pa dyshim lojërat janë një nga rastet më të përshtatshme të përdorimit të NFT-ve. Pjesa më e madhe e industrisë NFT tani është e përqendruar në lojëra, të cilat kanë një potencial të madh për t’u ofruar lojtarëve opsione unike për mbledhjen e artikujve në lojë.
Edhe pse termat krypto lojra dhe lojra NFT përdoren shpesh në mënyrë të ndërsjellë, ekziston një ndryshim domethënës midis të dyve. Ndërsa lojërat e kriptove përqendrohen në përdorimin e monedhave kripto për të kryer transaksione me lojtarët e tjerë, tokenat përdoren për të gjeneruar ose mbledhur NFT në lojërat NFT. Nëpërmjet lojërave NFT, çdo aktiv në lojë si shërbime, forca të blinduara, toka ose çdo aktiv tjetër, mund të bëhet NFT dhe lehtë mund të zotërohet, transferohet dhe shitet. Platforma e lojërave NFT gjithashtu u japin lojtarëve akses në tregjet NFT për të blerë dhe shitur NFT të një lloji. Axie Infinity është një video-lojë e njohur në internet e bazuar në NFT që aktualisht është koleksioni më i shtrenjtë i NFT-ve, me më shumë se 42 milionë dollarë shitje në qershor 2021.
Ky lloj i ri i lojërave blockchain që kombinon veçoritë e financave të decentralizuara (DeFi) me lojërat po merr gjithnjë e më shumë përhapje, dhe po njihet si GameFi. MOBOX është një lojë e tillë që kombinon koleksionet NFT në fermat e prodhimit me shërbime të tjera DeFi. Ne duhet të shohim shumë produkte mbështetëse rreth GameFi (Game Finance) të cilat u japin lojërave kripto dimensione të reja. Për shembull, lojtarët mund të kolateralizojnë aktivet e tyre të lojës për të marrë hua ose thjesht të marrin hua një aktiv në aktivitetin e lojës për të blerë më shumë aktive. Ka shumë mënyra krijuese për të fituar.
Megjithëse shumica e lojërave aktualisht janë të dizajnuara rreth NFT-ve në hapësirën e kriptove, FT-të po fitojnë gjithashtu popullaritet. Ndryshe nga tokenat jo të këmbyeshëm, tokenët e këmbyeshëm mund të përsëriten dhe shkëmbehen me të njëjtën vlerë me njëri-tjetrin.
Likuiditeti në tregun e lojërave të kriptove
Duke pasur parasysh se si lojërat kripto varen shumë nga tregu i lojërave, është gjithashtu e rëndësishme të adresohen nivelet e likuiditetit në këto tregje. Në formën e tij më themelore, likuiditeti i referohet sasisë maksimale të aktiveve që mund të blihen dhe shiten në çdo moment në tregun e lojës. Sa më shumë likuiditet, aq më i shëndetshëm është tregu; prandaj likuiditeti është një tregues i mirë i çdo tregu.
Për të rritur likuiditetin, tregu i lojërave të kriptove mund të përfshijë asete NFT dhe FT. Ndërsa aktivet FT mund të shkallëzohen për të pasur tregje me likuiditet të lartë dhe në këtë mënyrë të përdoren për asetet e shërbimeve të konsumueshme në lojë, aktivet NFT mund të përdoren më shumë për rrallësinë e tyre, e cila zakonisht ka vlerë të lartë, por transaksione me volum të ulët.
E ardhmja e afërt
Miliona njerëz janë të apasionuar pas lojërave, duke filluar që në moshë shumë të re. Gamerat, në shqip lojtarët, harxhojnë energji dhe pasion në fushën e lojërave. Me sektorin e lojërave të kriptove që tani po rritet me ritme të paprecedenta, padyshim shtohet edhe magjia dhe mundësitë për të qenë super i emocionuar, për të luajtur dhe zhvilluar projekte të reja lojrash dhe startupe.
Ndërsa gjithnjë e më shumë para investohen tani në këtë treg, nuk ka dyshim se kripto lojërat janë gati të bëhen një industri më vete. Disa studio po kalojnë gjithashtu tani në grupin e lojërave kripto, në përpjekje për të përfituar sa më shumë nga tendencat më të fundit.
Thënë kjo, rritja e industrisë së lojrave në internet është diçka që kripto lojërat po e shfrytëzojnë për përfitime të dukshme si për lojtarët ashtu edhe për zhvilluesit. Nga potenciali për të fituar deri te lehtësia e transaksioneve si edhe mundësia për të luajtur kudo bashkë me nivelet e përmirësuara të sigurisë, lojërat kripto jo vetëm që po kënaqin përvojën e përgjithshme të lojërave, por edhe po ofrojnë mundësi të mëdha për të fituar. Prandaj: le të luajmë.
A.D. / SCAN